Pomoc 991

Kiedy należy zgłosić awarię prądu? Po przeczytaniu będziesz wiedzieć,  kiedy i w jaki sposób należy wezwać Pogotowie Energetyczne. Niestety, czasem za interwencję należy zapłacić z własnej kieszeni.

Numer pogotowania energetycznego – 991

Numer telefonu jest bezpłatny, a awarie można zgłaszać przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia.

Kiedy wezwać Pogotowie Energetyczne?

  • gdy tylko zauważysz jakiekolwiek uszkodzenia sieci energetycznych – iskry, przecięty kabel,
  • gdy zobaczysz uszkodzenia wejść albo zamknięć do obiektów energetycznych, np. uszkodzone zawiasy, zerwane kłódki,
  • kiedy brak prądu panował Twoją okolicę,
  • Twój licznik działa w sposób nieprawidłowy – dzwoń na 991 albo skontaktuj się ze sprzedawcą energii,
  • kiedy podczas remontu zerwałeś plombę.

Jakie dane należy podać dzwoniąc na Pogotowie Energetyczne?

Tu podobnie jak z kontaktem na Policję: nazwa miejscowości, dokładny Twój adres, Twoje dane osobowe, tj. imię oraz nazwisko, od jakiego czasu nie ma prądu.

Kiedy zapłacisz za Pogotowie Energetyczne?

Przyjazd Pogotowania Energetycznego oraz jego interwencję będziesz musiał pokryć z własnej kieszeni, jeśli okaże się, że awaria dotyczyła instalacji wewnętrznej w budynku, czyli w mieszkaniu, czy domu. Warto wiedzieć, że to zarządca budynku poniesie koszty także w przypadku awarii w instalacji na klatce schodowej. Takiego rodzaju instalacje nie są, bowiem własnością dystrybutora energii elektrycznej. Szczegółowe informacje w temacie tej odpowiedzialności są zawarte w umowie kompleksowej albo w umowie dystrybucyjnej.